Garantie

Op alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Uitgezonderd zijn artikelen die aan slijtage, verbruik of onderhoud onderhevig zijn. Denk hierbij aan accu’s, batterijen, lampjes, neopreen, horlogebandjes, glas van duik-, snorkel of zwembrillen, schoonmaakmiddelen, o-ringen en zo voorts.

Om aanspraak te kunnen maken op de garantie dien je de gebruiks-, onderhouds- en reinigingsvoorschriften van de fabrikant op te volgen. Zo dienen bijvoorbeeld ademautomaten volgens de voorschriften van de fabrikant regelmatig onderhouden te worden door een hiervoor opgeleide en geautoriseerde monteur om de juiste werking te kunnen garanderen.

Wij houden ons bij garantieclaims aan de voorwaarden van de importeur en de fabrikant. Hierdoor kan het voorkomen dat je het artikel enige tijd moet missen omdat het bijvoorbeeld ter beoordeling of reparatie teruggestuurd moet worden naar de buitenlandse fabrikant. We streven er na om ongemak door het missen van het artikel tot een minimum te beperken.

Voor het retour sturen van een artikel waarop je garantie claimt zorg je zelf voor de portokosten heen, en indien de garantieclaim terecht is, zorgen wij voor de portokosten terug.

Mocht een artikel binnen de garantietermijn defect raken, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, dan zoeken wij naar een passende oplossing (vervanging, reparatie of terugbetaling).

garantie